Když potřebujete a chcete vést firmu úspěšně, bez zákazníků se přirozeně neobejdete. Jsou hnacím motorem, benzínem pro vaše auto, vodou pro vodní mlýn. Tak jako oni potřebují vás, tak vy potřebujete je. Rozdíl je v tom, že zákazníci si mohou vybírat hned z několika firem, které nabízejí stejné nebo podobné služby a mají tak volbu. Jako správní majitelé firem musíte udělat všechno pro to, aby se rozhodli pro vás a pro vaši firmu. A není to jen o kvalitní nabídce, profesionálních službách nebo proklientském přístupu. Je to také o drobnostech a detailech.
„Na schůzky chodím dobře vybavený. Bez toho to nejde, klient nesmí vědět, že mě na něčem nachytal. Sjednávám obchody za stovky tisíc, takže mí klienti bývají mnohdy hodně precizní a neodpustí sebemenší chybičku. Dlouho jsem studoval etiketu, jak se posadit, kdy si rozepnout sako, kdy jej zapnout, podat ruku, kontakt očí. K tomu jsem vsadil na skutečně luxusní vizitky, které mají mí klienti vždycky první v ruce a spoustu drobností. Sladil jsem přenosný počítač, hodinky i telefon do jedné značky, tak to bossové dělají“ směje se Ivo. „A taky jsem si na papírové materiály nechal vytisknout desky s chlopní. Samozřejmě je s logem firmy, takže má klient vždy informace u sebe a s připomenutím, jaká firma vlastně jsme“ uzavírá.
Reklamní plocha se musí využít
„Když jsem jako studentka jezdila do školy autobusem, než přijel, četla jsem reklamní plochy. Kdo bude hrát v našem městě, jaké firmy nabízejí své služby, co si můžu za výrobek pořídit. Někdy to byly zajímavé informace, a když máma chtěla nějaké malířské služby, vzpomněla jsem si na jednu reklamu. Když jsem nastoupila do práce a řešilo se nabírání nových zákazníků, můj nápad se líbil. Výroba reklamních plachet se osvědčila, pár zákazníků k nám na reklamu na autobusovém nádraží dorazilo“ popisuje spokojeně Regina.